Domov poskytuje ubytování v jedno a dvoulůžkových pokojích. Klienti si mohou svůj pokoj vybavit drobnými osobními doplňky (např. drobný nábytek, výzdoba stěn, fotografie, dečky, apod.).
Dle požadavků klientů a po vzájemné dohodě je možné mít na pokoji ledničku, televizi, rádio apod. s tím, že klienti hradí spotřebovanou elektrickou energii pouze za ledničku a televizi. K elektro spotřebičům je nutné mít záruční list a podléhají 1x ročně revizím.
K standardní výbavě pokoje patří: elektricky polohovatelné lůžko, skříň, noční stolek, židle, stůl, polička, telefon, umyvadlo s teplou a studenou vodou.
Počet pokojů
Jednolůžkové | 45 | průměrná velikost 21 m2 |
Dvoulůžkové | 40 | průměrná velikost 26 m2 |
Většina pokojů má vlastní sociální zařízení (umyvadlo, WC, sprchový kout).
Změnu ubytování navrhuje po předchozím projednání s klientem vedoucí úseku. Změnu schvaluje ředitel domova.
Úklid
- Ve všech prostorách domova je pravidelně udržován pořádek a čistota.
- Úklid pokojů klientů a ostatních prostor je prováděn v souladu s platnými předpisy.
- Klient si udržuje pořádek a čistotu v rozsahu svých schopností.
- Úklid osobních věcí a předmětů si zajišťuje klient, případně za asistence zaměstnanců.
- Rozsah úklidu prováděného domovem je vázán na potřeby a samostatnost klienta.
- Úklid skříní, stolků, osobních předmětů a věcí je prováděn zaměstnanci pouze s výslovným souhlasem klienta nebo v případě nesoběstačnosti.
- Potraviny podléhající zkáze ve skříních a nočních stolcích nelze skladovat, zaměstnanci jsou oprávněni zbytky jídla a předměty odporující zásadám hygieny odejmout a zlikvidovat.
Praní a drobné opravy osobního prádla a ošacení, žehlení
- Praní, žehlení osobního prádla i ložního prádla zabezpečuje domov.
- Výměna ložního prádla se provádí podle potřeby klienta, nejpozději však každý třetí týden.
- Osobní prádlo a ošacení klienta je označeno při zahájení služby a vždy při jakékoliv obměně. Pro předcházení záměny osobního prádla a ošacení je klient povinen nahlásit jakékoliv změny nahlásit příslušné vedoucí úseku.
- Případné reklamace, které se týkají prádla (ať už poškození nebo ztráta) vyřizuje příslušná vedoucí úseku.
- Drobné opravy osobního prádla a ošacení zajišťuje domov.
Seznam drobných oprav
Kalhoty:
rozpáraná část oděvu ( do délky 10 cm)
utržený knoflík
výměna zipu ( v případě poškození v prádelně)
Sukně:
rozpáraná část oděvu ( do délky 10 cm)
utržený knoflík
natržená část podšívky do délky 10 cm
rozpáraná část podsazení
Saka, bundy, kabáty:
natržená část podšívky do délky 10 cm
utržený knoflík
natržená část kapsy
Osobní prádlo:
trenýrky, spodní prádlo, košilky, tílka
oprava natrženého prádla do délky 10 cm
utržený knoflík
Osobní ložní prádlo:
natržená část do délky 20 cm
utržený knoflík
zapošití dírky
výměna tkalounu ( šnůrka)
Platné od 1. 1. 2007